maandag 27 april 2009

26/4 - Raid Rancois


Om 6u pannekoeken en een volle kom musli naar binnen gewerkt. Een uurtje later vertrokken richting Rance nabij Chimay. Na 2uurtjes rijden aangekomen en na korte opwarming begonnen aan 65km brevet.
Het parcours was super modderig van de regenbuien de dagen ervoor. Maar buiten wat druppels de eerste kms is het heel de dag droog gebleven.
Deze rit telde mee voor Zoenk en O2 klassement, dus hopelijk geen materiaalpech zoals vorige week. Normaliter controleer ik mijn bandendruk vlak voor vertrek. Nu was ik dit vergeten en was ik op weg met banden die veel te hard stonden. Lui zoals ik ben, ben ik niet afgestapt om de druk wat te minderen. Achteraf bekeken had ik het misschien toch beter gedaan. Op sommige stukken was het echt glijden. Vooral sommige modderige beklimmingen moesten soms te voet worden aangepakt. Sommige afdalingen kwamen uit op een spekgladde brug. Bij 1 bruggeske te voet overgestapt om daar dan halverwegen serieus te vallen. Alleen wat lakschade aan de benen, dus snel terug recht en te voet de modderige helling op om daarna terug op de fiets te springen a la cyclocross en mijne tikker wat laten bekomen.

De bepijling was alles behalve. In totaal ben ik 3 keer verkeerd gereden. Soms stonden er enkel pijlen op de grond, soms enkel aan een boom. In 1 geval stond er enkel een pijl op de grond maar die was onduidelijk, daar die juist naar het midden wees van rechtdoor en rechtsaf. Resultaat paar minuten kwijt gespeeld. Een andere keer ook een pijl gemist in een natuurpark, waar ik weer een minuut of 2-3 verspeelde. Zonde....bij betere bepijling had ik zeker onder 3u30 gebleven.

Maar ja...niks aan te doen... Uiteindelijk inderdaad aan meer km gekomen dan normaal voorzien (66). Ik hou er een goed gevoel aan over. Wat nog beter was, dat de pijn in mijn knie en bil niet was opgekomen. Blijkbaar heeft het bezoek bij de manuele therapeut en een paar dagjes extra rust toch goed gedaan.
Op naar mijn lactaattest op woensdag en Crono in Vaals de zaterdag.


Stats:
Uitslag: 14/147
tijd: 03:34:37
avg km/u: 19,9
avg hrm: 170
km: 69,2
hm: 1120

Geen opmerkingen: