dinsdag 14 april 2009

13/4 - Bike Challenge - Brecht


Ik had normaal gezien het paasweekend niets gepland, maar op mountainbike.be kalender zag ik dat er in Brecht een kleine XC was. Ik had zondag toch rust, dus ideaal als trainingske. Met de fiets naar daar, een uurtje knallen en dan terug naar huis wat losbollen. Zo gezegd, zo gedaan.
Om 08.30u richting Brecht gereden, het was nog wat nevelig maar het beloofde weer een prachtige dag te worden.In Brecht aangekomen, snel ingeschreven en 2 rondjes gerede om het parcours te verkennen. Zoals verwacht niets technisch en werd het 5 rondjes knallen.
Tijdens de massastart had ik weer geen geluk. Bijna helemaal achteraan moeten starten. Na de start was het een tijdje wringen links en rechts, maar uiteindelijk toch in een groepje terecht gekomen waar ik de eerste 2 rondjes ben blijven hangen. Daarna doorgeduwd naar een volgend groepje die een ideaal tempo hadden. We waren met 4. Na 2 rondjes waren er 2 die er af moesten en ben ik samen met Nottebohm renner naar een volgend groepje gereden. Op dat moment had ik geluk dat ik mee in het wiel kon blijven hangen want het ging toen wel heel hard. Iets over de helft van de laatste ronde vonden we aansluiting bij het groepje en heb ik nog even kunnen doortrekken, waardoor ik nog 2 man kon achterlaten. Wie weet waar ik vandaag kon eindigen mocht ik vooraan hebben gestart :-)

Organisatie was super! Het was enorm leuk met al dat publiek langs de kant. Normaal gezien doe ik alleen maar marathons en dan heb je bijna geen publiek. Maar nu....het was zalig....prachtig weer, gezellige sfeer kortom voor herhaling vatbaar.


Stats:
Uitslag: 15/91
tijd: 0:55:56
avg km/u: 27,8
avg hrm: 177
km: 26km
hm: 0

Geen opmerkingen: