maandag 6 april 2009

05/4 - Olne Spa Olne


Heel de week was het prachtig weer geweest. Wat een contrast met vorig jaar. Na het traditioneel voltanken
van het lichaam met koolhydraten weer lekker vroeg richting Olne. Het was wel bewolkt, maar het beloofde
droog weer te blijven.
De parking stond al aardig vol toen ik aankwam. Vorig jaar nog geen 100 deelnemers, dit jaar bijna 4 keer zo veel.

Ik had gekozen voor de eerste massastart om 08.30u in de hoop om niet te veel last te hebben van de toertocht
rijders. Uiteindelijk bleek dit zeer goed mee te vallen.

Zoals gevreesd, wordt je in Olne altijd ff met de voetjes op de grond gezet. Een pak zwaarder dan Sart
Tilman. Gevoelsmatig ging het ook minder. Misschien de zware trainingen op dinsdag en donderdag die er voor gezorgd hadden dat mijn lichaam niet volledig gerecupereerd was. Misschien wat te hard geprobeerd om andere rijders bij te blijven op lange hellingen. Je zou altijd je eigen tempo moeten rijden, maar met veel rijders in de buurt probeer je toch altijd naar een mikpunt te rijden.

De laatste 5km had ik super dikke benen. Mijn hartslag ging nog tot in de drempelzone zonder probleem en het kopke wou ook mee. Alleen de benen leken wel bijna te ontploffen. Al geluk dat op dat moment de finish vlak bij lag. Enkele klimmekes meer waren er te veel aan geweest.
Als ik vergelijk met vorig jaar toch een 36 minuten sneller gereden. Toch content met dit resultaat. Ook al is vergelijken met vorig jaar relatief, want vorig jaar lag het veel zwaarder.

Het belangrijkste is dat ik tot hiertoe elke wedstrijd de spreekwoordelijke lat wat hoger heb kunnen leggen.
Het was toch weeral genieten van droog weer en van een superparcours. Nu 2 dagen recuppen in de hoop dat de benen terug klaar zijn voor de laatste zware trainingsweek. Volgend weekend staat er niets op het programma (buiten paaseieren rapen), maar daarna zijn het 3 weekends weer van dattem :-) Yahoeeeeeee!!

Stats:
Uitslag: 61/353
tijd: 03:38:32
km: 67,3km
hm: 1555
avg: 20,4km/u
avg hrm: 167

Geen opmerkingen: