maandag 29 juni 2009

28/06 - L'ardennaise


Lierneux was vandaag the place to be.
Het was mistig maar het beloofde weer een lekker warme dag te worden. Om 08.45u aangekomen en de zon begon al te priemen. Rond Lierneux had ik nog nooit gereden, dus ik was benieuwd wat deze streek in petto had.
Aan de kantine van het FC Lierneux ingeschreven, dan wat opgewarmd en rond 09.30u met vrije start vertrokken. Inmiddels was de zon volop van de partij. Al geluk dat ik mijn camelbag aan had zodat ik constant kon drinken.
In het begin was het ff wennen met de bepijling, maar uiteindelijk viel het nog mee, er werd constant gewerkt met combinatie van pijlen en kalklijnen. Op 1 plek had ik geluk dat ik een voorganger links af zag slaan, want op dat kruispunt was een kalklijn helemaal weggwerkt door 1 of andere onverlaat. Spijtig dat er steeds van die triestige mensen zijn die er een sport van maken om signalisatie te saboteren.
De omgeving
was gewoon super! In het begin waren het vooral lange minder steile klimmen, naar het einde toe nog wat pittige stukken. Misschien moet organisatie toch nieuwe hoogtemeter kopen. Op affiche stond 1100hm dit terwijl ikzelf en verscheidene anderen rond de 1550hm hadden.
Het was ook onverwacht technisch ook. MTB ten top!! Het had de dagen hiervoor serieus geregend, links en rechts was het serieus modderig. Maar vandaag waren de diepe plassen een welgekome verfrissing. Op sommige klimmen was het serieus zweten, naar boven bollend in bijna de kleinste versnelling in de volle zon. Dit allemaal terwijl je af en toe een blik opzij kon werpen naar de prachtige verzichten. Ik heb regelmatig genoten. Het is op die momenten dat je je toch realiseerd waarom je dit zo graag doet.
Ik had een zware trainingsweek achter de rug met gisteren nog een pittige AED rit van 3u. Dus ik had een beetje schrik voor het resultaat. Maar de eerst 50km ging het supervlot. Elke klim kon ik met een goed lopend tempo naar boven. Vanaf km60 ging het allemaal een beetje moeizamer. Uiteindelijk aangekomen op 3u44. S'avonds gezien dat dit goed was voor 7ste plaats. Super content met het resultaat!!
Chapeau voor de organisatie! Schitterend parcours, stukjes asfalt waren tot een minimum herleid. De bepijling is nog voor verbetering vatbaar.Nu nog een weekje veel kilometers proberen af te malen om dan te recuppen naar Dolomiti toe. Nog een kilootje er af en met deze conditie ben ik klaar voor dolomiti.

Stats:

Uitslag: 7/141
tijd: 03:44:31
avg km/u: 21,1
avg hrm: 163
km: 79
hm: 1460

Geen opmerkingen: