dinsdag 2 juni 2009

1 juni - Ardennes Trophy


Met bang hartje vertrokken naar La Reid in Theux. Het weer was schitterend, dus op dat vlak geen reden tot klagen. De benen echter zaten nog wat dik van gisteren.Aangekomen, direct naar de inschrijving om vast te stellen dat ze dit jaar de organisatie om het startnr af te halen helemaal veranderd hadden. Ipv de goed georganiseerde tafels per reeks van startnrs. Had je nu maar 1 tafel waar iedereen zijn nr moest komen halen. Wat een ramp, minstens een rij van 50 man voor mij. Al goed dat ik vroeg erbij was.
Eens het nr 77 gemonteerd, op naar de start om in het eerste startblok plaats te nemen. Ik had goed geslapen maar voelde me nog vermoeid van de zware inspanning gisteren.09.30u het startschot ging af en we begonnen al direct aan een lekkere klim. Ik voelde direct mijn dikke benen van de inspanning van gisteren. De eerste kms heb ik echt rustig "moeten" rijden. Na een paar km was het dikke gevoel uit mijn benen en kon ik langzaam het tempo wat opdrijven. Ik zag onmiddellijk aan mijn hartslag dat ik vermoeid was. Overall een gemiddelde hartslag van 156!!! Ik heb slechts 2minuten in mijn drempelzone gereden (170-176) en nooit over mijn overslag geweest. Dat zegt genoeg.
Maar blijkbaar was de inspanning die ik nog kon leveren voldoende om mijn resultaat van vorig jaar te verbeteren. Een 5 minuutjes beter als vorig jaar en dit na een zware tocht in mijn benen. Ik ben content.
De tocht op zich was prachtig. Schitterend decor, mooie singletracks,...prachtig technische afdalingen. Het was wederom een hoogdag MTB, eigenlijk het was een MTB pinksterweekend om in te kaderen.

Op naar volgende zaterdag in Langdorp om daar goed uitgerust er terug in te vliegen.

Stats:
Uitslag: 71/744
tijd: 04:43:34
avg km/u: 18,7
avg hrm: 156
km: 88,2
hm: 2235

Geen opmerkingen: