woensdag 30 april 2008

20/4 La trace d'Hez


Raid assesse werd in extremis van de zoenk kalender gehaald. Spijtig, dan maar een andere crono zoeken, uiteindelijk gekozen voor La trace d'Hez (omgeving van Wavre). Achteraf gezien geen moment spijt van gehad. Super organisatie voor 6euro inschrijving en een prachtige streek om te bollen.Vandaag reed ik uitzonderlijk met menne hardtail. sowieso beetje onwennig, zeker als je schijfremmen gewoon bent en toch een paar technische afdalingen had.
Het was EINDELIJK eens goed weer. Prachtige rit en ik had er enorm veel zin in!! Twas nen massastart,...niet echt mijn ding...maar ik wou toch proberen om mee vooraan te zitten. We starten en vlogen met een 60tal bikers al direct den eerste klim op tegen een sprinttempo. Ik zat goed mee vooraan maar moest wat gas terugnemen na een paar km of het had niet lang geduurd. Uiteindelijk bij groepke van 5-6tal man terecht gekomen die aan een lekker hard tempo gingen. Ideaal voor mij om bij te blijven. Af en toe kon ik wegspringen op de klimmekes,maar werd dan telkens terug opgepikt. Dan bij de eerste bevoorrading heb ik de grote fout gemaakt om vlug te stoppen en mijn drinkenbus bij aan te vullen. Resultaat groepke weg en ik was op achtervolgen aangewezen. Uiteindelijk nog 2 man terug kunnen inhalen en als 17de over de streep gekomen. Buiten mijn eigen domme fout was het genieten van het prachtige parcours en weer!!! Dit was op en top MTB!!
Stats:
uitslag: 17/60
km: 50
hm: 720hm
avg: 24,4km/u
avg hrm: NA

Geen opmerkingen: