woensdag 30 april 2008

24/3 = VT4 fietshappening


Na Sart Tilman dacht ik dat het wel rond de 10 graden ging blijven, maar niets was minder waar.Het werd terug kouder en nacht van 23 op 24 maart sneeuwde het hevig.
Waar vorig jaar de VT4 fietshappening een groot succes was met prachtig weer, lag er nu een sneeuwtapijt van 10cm. Kortom worst-case scenario voor de organisatie. Veel te koud met 2-3 graden en nog veel erger was de sneeuw en modder.
Aangekomen zag ik dat ik mijn Polar vergeten was, ik gebruik mijn polar 725 zowel voor hartslag- en snelheidsmeter. Dus vandaag werd het blind rijden opt vlak van afstand/hm. Uiteindelijk bleek dat nog niet zo slecht te zijn als je naar het resultaat kijkt:-)
Enfin....uiteindelijk met een uur vertraging vertrokken en het modderfestijn kon beginnen. Dit was waarschijnlijk 1 van mijn vettigste ritten ooit. Stukken weg die er normaal gezien snel en droog bij liggen waren nu omgetoverd tot modderpoelen. Deze extreme omstandigheden met dan nog eens die terrils ertussen maakte er een lekker zware chrono van. Onderweg af en toe gevraagd hoe ver we zaten, en uiteindelijk over de finishlijn gereden en super tevreden van het resultaat.stats: 14 van de 140 deelnemers - 20,6 gem. - 3:38u op 75km en 450hm
Remblokjes volledig op, achteraan zelfs het ijzer van remblokjes voor de helft mee afgesleten.Duur ritjes, 2 sets blokken aan 16euro + inschrijvingsgeld....MTB...duur hobby :-)

Geen opmerkingen: