dinsdag 29 april 2008

16/2/2008 = 6 uren - Halle Zoersel


Na een winter goed getraind te hebben, was ik fysisch klaar om er een lap op te geven. Echter den dag voor 6uren voelde ik me al wat plattekes, verkouden, wat hoofdpijn.

Inderdaad ik had prijs. De dag van de 6 uren reed ik als opwarming met fiets van Oelegem naar Halle aan een rustig tempo en mijn hart zat al te bonken rond de 140-150. Geen twijfel mogelijk...ziek.... Uiteindelijk toch maar vertrokken.

Twas fris, 10 graden met koude wind en droog, het parcours lag er snel bij. Enkele dagen regen had een heel andere koers gegeven. Heel veel stukken zouden er dan loodzwaar bij liggen. Maar enfin...ik zeg altijd....parcours en weersomstandigheden is voor iedereen hetzelfde dus, geen gejammer. Of zoals sommige opperde: hey die rijden met nen cyclo-fiets ipv mtb. Inderdaad op sommige stukken hadden ze een voordeel, maar op andere weer int nadeel.

Enfin...terug naar wedstrijd....na het bos in te duiken was het voor mij al klaar en duidelijk. Hartslag direct int rood en het zou er ni direct op beteren. Door ziekte kreeg ik hartslag niet naar beneden. En het was berenkoud!!! Aangekomen bij 2 a 3 graden en totaal verkleumd....eeen paar dagen later is de griep volledig naar boven gekomen en heb het een paar dagen moeten uizieken.

Uiteindelijk verdict: uitgereden, 8ste bij de solo's - algemeen 34ste van 72. 6uren int rood gereden. Achteraf bekeken een wonder dat ik het heb uitgereden. Gemiddelde hartslag over 6uren: 176hrm

Spijtig maar volgend jaar zeker terug paraat!!! Voor mij is deze wedstrijd al mijn klassieke starter van het seizoen. Ook al valt ie wat vroeg, t'is een ideaal moment om te zien hoe ver het staat met de conditie.

Geen opmerkingen: