woensdag 30 april 2008

6/4 = Olne Spa Olne


Het kon niet zijn....nogmaals slecht weer...aangekomen en weer rond 2-3 graden, met af en toe sneeuwbuien. Maar ja...wat doet ge eraan...verstand op nul en er een lap op geven. Dit is de eerste chrono met serieus wat klimwerk. Het was een kwestie van goej tempo te vinden bij elke klim en toch niet teveel pijlen te verschieten. Tging vrij goed...afdalingen werden soms gevaarlijk. Door de modder die tegen mijn bril vloog, zag ik op den duur bijna niks meer. Rond kilometer 28 gebeurde dan het ondenkbare: mijn rechterlens viel uit !!! Door de modder op mijn bril moest ik af en toe wat pieren door de modder van mijn bril heen, lensdragers zullen het wel kennen, lens plooit dubbel en als je dan juist knippert valt ze uit....bye bye rechterlens. Ik heb -7 rechts en -6 links. Op dat moment moest ik ff alles dicht smijten om zeker te zijn dat mijn lens kwijt was.Om dan na een lekker vloek-sessie terug te vertrekken met weinig tot geen dieptezicht.
Qua conditie ging het vrij goed en heb tijdens klimmekes goed kunnen doseren, zodat hartslag niet te veel over mijn overslagpols ging. In vergelijking met vorig jaar, waar ik toen 75% in het rood had gereden zat ik nu maar voor 50% int rood.
Remblokken weeral volledig op en khad veel last van vliegwiel dat lawaai maakte --> menne Kona King moest dringend binnen.
Uiteindelijk toch uitgereden en vrij content. En nu bidden tot de weergoden voor wat beter weer bij de volgende rit.
Stats:
uitslag: 23/93
duur: 3u57mn
km: 65,9
hm: 1775hm
avg: 16,6km/u
avg hrm: 166

Geen opmerkingen: