donderdag 1 mei 2008

1/5 = Cimes de Waimes


06.30u afgesproken met een paar maten in Massenhoven om dan richting Waimes door te rijden. Zij gingen de toertocht rijden en ik ging mee vertrekken met de chrono om 09.30u.
Even de pasta opwarmen van de dag ervoor en wat broodjes smeren voor achteraf en vertrekken. Het weer zag er goed uit onderwege, maar eens ter plaatse was het toch frisjes en bewolkt
.
De eerste van het seizoen waar het deelnemersveld echt de moeite was. Al de toppers waren er bij. en om 09.30u vertrokken zoals gekken,.... zo'n massa-start is toch altijd ff slikken. Ik denk dat ik meer nen diesel ben, desondanks de goeje opwarming. Eerste kilometers was een beetje frustrerend....moest toch wat plaatsen laten vallen.... en bleef ff duren voordat ik me een goej groepje kon vinden naar mijn tempo. (goej tempo= juist boven mijn kunnen)
Uiteindelijk goej tempo gevonden, toch serieus wat technische afdalingen waar ik uiteindelijk bij 1tje aan een bruggeske beter had afgestapt... Resultaat voorwiel onderuit en goeje knal op men knie die nu nog goe blauw en wat open ligt. Bij Cimes de Waimes is natuurlijk de climax de skipiste, die gelukkig dit jaar niet vlak onder de kabels naar boven ging maar juist daarnaast. De aanloop naar de start van de piste lag dit jaar anders en een pak zwaarder als vorig jaar, dus dat compenseert de mindere steile piste.
Na nog wat extra hoogtemeters na skipiste en nog een paar regenbuien, zaten we in de hoge venen, waar het vloeken was door de dikke modder en wortels.....kwas blij dat die stroken gedaan waren. Intussen iemand anders in de buurt die soms achter en soms voor mij hing, we waren aan elkaar gewaagd....maar tegen het einde aan had den andere in gele tenue toch nog wat meer reserve over en ik moest hem laten gaan, om nen goeje halve minuut later te eindigen rond 3u45mn. Vorig jaar had ik 4u20. en men doel was onder de 4u. Juist uitslag gevonden en 96ste / 512 geworden.
Chapeau voor de eerste mannen,...onder de 3uur ....das verdomme hard gereden !!
Toch content, nu de knie gaan soigneren en klaarstomen voor zondag La sauvenieroise.

Stats:
uitslag: 96/512
km: 70
hm: 1480hm
avg: 19,3km/u
avg hrm: 172

Geen opmerkingen: