maandag 25 mei 2009

24/5 - Raid de la haute Sambre


Vandaag nog eens een vrije start op Raid de la haute Sambre. Een kleinschalige chrono in Thuin. Dwz minder stress en lekker ontspannen vertrekken en bollen. Langs de andere kant weinig volk of groepjes om aan te pikken om zo op een scherp tempo te blijven rijden.
Rond 7u vertrokken met wederom prachtig weer. Ik denk dat 2009 nu al in de boeken kan als een seizoen met prachtig weer. Deze keer vertrok ik gewapend met mijn camelbag en extra drinkebus. Gewicht was vandaag minder belangrijk. zolang ik maar goed constant kan blijven drinken. Je vertrekt met extra kilotjes balast, maar je hoeft niet te stoppen bij bevoorradingen en drinkt constanter. Ik had ook banaan en 2 gellekes mee die ik deze keer mooi verspreid naar binnen heb gewerkt.
Organisatie was inderdaad een pak kleiner. Je merkte het al bij de start. Niet 100% gerust dat ze mij geregistreerd hadden ben ik vertrokken. Hetzelfde bij aankomst. Een dame schreef wat nonchalant iets op een stukje papier nadat ze naar haar gsm keek voor de tijd van aankomst. Ook niets controle onderweg. Geen enkele seingever tegengekomen en de bepijling was ondermaats. 1 keer vlak voor een kruispunt verkeerdelijk een ergens ingedraaid om dan paar honder meter later door te hebben dat ik verkeerd zat.
Op 1 technische afdaling, waar je tegen hoge snelheid weinig tijd had om pijlen in het oog te houden was het weer van dattem. Beneden aan helling aangekomen waren er al een paar collega's die terug naar boven aan het klauteren waren. Met veel gevloek terug naar boven om enkele minuten later mijn fout in te zien. Enfin.."mijn fout"...de pijl hing links boven op een boom. Terwijl je in volle afdaling scherpe bocht naar rechtsboven moest nemen. Spijtig...wederom een paar minuten aan mijn been.

Voor de rest toch volop genoten van het prachtige weer.
Door het frequenter drinken en eten geen klopke gehad zoals in Waimes. Ook mijn benen waren nog vrij goed na de zware rit in Waimes. Volgend weekend 2 dagen achter elkaar. Dit vooral bedoeld als training voor de meerdaagse in augustus. Ik ben benieuwd....

Stats:
Uitslag: 12/138
tijd: 03:14:30
avg km/u: 23,9
avg hrm: 168
km: 78,2
hm: 1080

3 opmerkingen:

Patrick zei

Hoi Jan,

Mooie blog!
Zondag van de partij in Rance?

Patrick zei

Mooie blog!

Zondag van de partij in Rance?

Jan Claes zei

Dank je wel!
Nee spijtige genoeg niet, dit weekend moet ik werken :-( en dat met dit weer.
Volgende rit wordt normaliter Shimano fietschallenge in Vaals.