zondag 4 mei 2008

4/5= La Sauvenieroise

05.50u - de wekker die me weer te vroeg wakker maakt :-) pastake opwarmen en met weinig goesting voor den helft opgegeten. Uiteindelijk tegen 06.30u doorgereden om Peter op te pikken die mee den toertocht ging rijden.
Prachtig weer, dus het beloofde weer super MTB dag te worden. Rond 08.30u vertrokken met toch nog wat pijn in de knie van men val vorige donderdag, maar na een paar km was dit vergeten.

Van voor NN en van achter RR gelegd. Bleek goej keuze te zijn, maar bandendruk was wat te hoog. In de bossen was het nog heel modderig. Dus twas soms moeilijk om fiets onder controle te houden. Vorig jaar was deze rit na een heel lange droge periode, dus toen lag het parcours er supersnel bij. Na een tijdje zag ik een bekend shirt voorbijrijden (VT4 tenue met reclame van Patrick Wouters erop). Mijn vermoeden bleek waar te zijn, twas de Cape-Epic makker van Patrick: Ronny. Hele tijd bij hem blijven hangen,...of toch geprobeerd, op een gegeven reed ik op kop en draaide ik ergens verkeerd rechts af. Resultaat paar tragere mannen moeten voorlaten en dat juist op nen single track. Resultaat...bye bye Ronny. Ik had men best nog gedaan om hem terug in te halen maar op zo'n supersnel terrein is da ni simpel + Ronny is ook niet den eerste den beste.

Eindtijd: 2u46. 4 minuten trager dan vorig jaar. Maar blijkbaar inderdaad het slechter terrein dan vorig jaar was de reden: 20ste van de 119.
Kben content, twas weer super genieten met dit weer !!! nu wat rusten onderhoudstrainingen en op naar Ardennes trophy !! Nog wat gebedjes tijdens de week voor nog nen zonnig dag voor maandag en tis in orde.

Stats:
uitslag: 20/119
km: 75
hm: 565hm
avg: 27km/u
avg hrm: NA

Geen opmerkingen: