maandag 4 augustus 2008

03/08 - Francheville

Sinds 3 juli niet meer op de fiets gezeten. Erger nog....niets meer gesport... we waren 4 weken op huwelijksreis geweest naar de Westkust van de V.S. en hebben vooral genoten en veel gegeten :-)
Terug in Belgenlandje hebben we allebei serieus afgezien van den jetlag.
Zaterdag 26 juli terug rustig beginnen te trainen, maar het ging niet goed vanwege te vermoeid. Enkel later in de week ging het wat beter. Normaliter ging ik naar kessel gaan maar in extremis een berichtje van Zoenk ontvangen dat Franceville 65km was en ook meetelde voor zoenk, dus op naar Francheville.

Dus uiteindelijk met weinig ambitie naar Francheville vertrokken. Rekening houdend met vermoeidheid en weinig training in de benen.
Massastart om 12.00u en ik voelde al direct dat ik rustig men eigen tempoke moest rijden. Met nog wat schrik in het hoofd van RDHF geleidelijk aan proberen op te bouwen. Gelukkig was het vandaag maar 65km en ik weet dat ik me normaal gezien enkel zorgen moet maken voor +80km afstanden. Spijtig genoeg had ik men hartslagmeterband thuis vergeten, dus het ging op het gevoel zijn vandaag. Bij de eerste serieuze afdaling zag ik 4 a 5 mensen langs de kant met platte band. Weinig gezien tijdens een rit. Ik had vandaag pas nieuwe contintental mountain kings gelegd en was achteraf gezien super tevreden.
Heel de tijd bij dezelfde bikers gehangen om uiteindelijk bij de laatste bevoorrading ze achter mij te laten. Ik had gelukkig gekozen voor camelbag vandaag en moest niet stoppen. In sommige gevallen helpt dit toch. Sommige beklimmingen waren ongeloofelijk stijl. Ik herinner me bijna op het einde wanneer een seingever aangaf: Nog 3km.... en in die laatste 3km hadden ze nog de zwaarste klim zitten....kleinste verzet naar boven maar uiteindelijk toch moeten toegeven en een stukje tevoet moeten doen.
Enfin,....ik wist dat het vandaag geen superdag ging zijn, maar uiteindelijk toch een goed gevoel aan overgehouden en genoten van een super parcours. Een prachtige rit met zeer weinig asfalt. Prijs was ook prima in orde 10eurokes, en douches waren prima in orde...top voor de organisatie.

Stats:

Uitslag: 33/68
tijd: 03:34:00
km: 65
hm: 1230
avg: 18,2km/u
avg hrm: -

Geen opmerkingen: