dinsdag 12 augustus 2008

10/8 - La Bataille des Ardennes


Vorig jaar had ik deze rit ook gedaan en toen had ik me voorgenomen om zeker terug te komen voor een schitterend parcours en top-organisatie voor een zeer democratische prijs van 8,-euro.

Zo zegezegd, zo gedaan. Vorige zondag in Francheville viel het een beetje tegen, nog niet genoeg trainingsritme opgedaan en nog wat jetlag van onze huwelijksvakantie in het lijf. Ik had heel de week goed kunnen trainen en ik had er zin in. Vorig jaar was deze rit me ontzettend goed bevallen en was het 1 van de betere prestaties van 2007. Dus ik was gebrand om dit proberen te herhalen. Natuurlijk echt vergelijken ging heel moeilijk, daar ze dit jaar het parcours wat hadden aangepast. Ik had uiteindelijk 81km en net geen 1650hm. Dus ietjes langer dan de aangegeven 78km op de pijltjes, en 74km op de brochures !?!

Het weer sloeg wel wat tegen, vertrokken in de regen en twas op sommige plekken serieus ploeteren door de modder. Men fietske kan terug binnen voor nieuw vliegwiel na deze rit.
Twas supergenieten weeral van parcours en hield er een supergevoel aan over. Dit is een parcours dat me gewoon beter ligt. Niet al te steile klimmen en je hebt een profiel waar je weet dat na de 48km het zwaarste achter de rug is.

Stats:

Uitslag: 48/243
tijd: 04:12:00
km: 81,3km
hm: 1650
avg: 19,5km/u
avg hrm: 170

Geen opmerkingen: