maandag 22 september 2008

21/9 - Hollange


We zaten vanaf vrijdag in Waulsort (vlak bij Dinant) voor een weekendje relaxen. Mijn vrouw met haar toneelcollega's gingen wat repeteren en zodoende kon ik zonder schuldgevoel naar Hollange vertrekken. Het was heel de week al goed weer maar met frisse ochtenden (4 a 7 graden). Na wat pannenkoeken, de auto in richting Hollange. Toch nog een ritje van 1u15m vanuit Waulsort.

Ik had nu de fiets bij van mijn broer: Kona Four supreme. Schoon vloke, maar slechts een 18". Met een andere stuurpen en wat gesleutel heb ik hem wat naar mijn maat kunnen zetten. Nu had ik tenminste een fiets bij met wat remkracht. Al goed dat ik hem hier bijhad, want de goede schijfremmen bleken geen overbodige luxe. Mijne nieuwe fiets is normaliter binnen begin oktober, maar ik kan amper wachten.

Eens aangekomen eerst even gewacht op Pieter Bruynseels. Hij verzorgt mijn trainingschema's sinds mei 2007. Voor dit seizoen heeft hij er voor gezorgd dat ik al een pak beter presteer als vorig jaar. Naast het feit dat hij Master is in de bewegingswetenschappen, was hij vroeger (en nu nog steeds!) een supertalent in MTB: de hoofdreden waarom ik met hem samenwerk. (
www.detrainer.be) Pieter is nu bezig met te trainen voor een comeback volgend XC seizoen. Dus let op iedereen: He's back.

Pieter ging 65km rijden als training en ik voor de 90km. We zijn samen vertrokken en na een 10tal km wij ieders zijn eigen weg. Het was fris in het begin en ik was eigenlijk iets te licht aangekleed, maar al snel brak de zon erdoor en dit maakte het uiteindelijk een zalige rit. Af en toe wat afvalt voor recup en schitterende stukken door bossen, singltracks, afdalingen. Zeker 1 van de betere ritten dit jaar. Bepijling was in vergelijking met vorige week nen droom. Alhoewel soms in de afdaling er geen pijlen hingen en je moest kijken naar kalklijnen wat er voor zorgde dat je bij een splitsing soms alles moet dichtsmijten. Bevoorradingen waren rijkelijk voorzien, douches prima in orde, gezellige sfeer. Kortom volgende jaar zeker terug.

(Polar nog niet in orde dus nog geen stats voor hrm en hms heb ik genomen van Zoenk)

Stats:

Uitslag: 11/71
tijd: 04:53:47
km: 90km
hm: 2100
avg: 18,38km/u
avg hrm: NA

Geen opmerkingen: